Friday, July 3, 2015

Ostematrix: berkesan atau tidak?

assalamualaikum people!!!

hari ni, saja nk bgtau la favourite kedua saya selepas alfalfa adalah OSTEMATRIX!!. haha.. mmg best.. dulu masa mula2 saya sakit pinggang, kwn saya sugget mkn OSTEMATRIX ni.. tp disebabkan saya makan tanpa ilmu.. (malas minum air) jd aku rasa x de apa2 kesan ke atas sakit pinggang saya. rasa biasa ja.. so mcm yg saya bgtau dalam entri sebelum ni, saya tgk promo kwn sy ttg Alfalfa... after mkn alfalfa baru nmpk kesan..

ok2.. ni cerita OSTEMATRIX. bukan Alfalfa.. hehe.. focus2.. ok.. lps sy stop mkn OSTEMATRIX, sy mkn Alfalfa je.. then sy di minta untuk proceed mkn OSTEMATRIX lg oleh upline sy.. so..sy pon smbng la mkan.. masa ni dh berilmu sikit.. minum air lebih.. then. pada bulan 5 baru ni,. ade euphoria group jd berpeluang berjumpa dgn Master Norita, Master Naquib, Master Salwa (ibu Master Naquib) dan ayah Master Naquib. sesi ptg tu ade sesi check up kesihatan.. so.. smpai turn sy, sy berpeluang berjumpa dgn Master Salwa, so.. dr list yg sy dah tanda, beliau menyarankan sy untuk ambil OSTEMATRIX. wow.. mmg tgh amal OSTEMATRIX pon.. alhamdulillah.. syukur sgt2..

jd mmg x silap langkah la sy ni utk amalkan OSTEMATRIX.. dan saya yakin dengan produk keluaran shaklee... namun begitu, ramai yg skeptikel ttg produk shaklee ni.. ada yang kata SOYA penyebab KANSER. tapi kena la tgk.. soya tu yg mcm mana punya... mksd sy, adakah soya yang belambak di pasaran,.. yang di ubah genetiknya? atau soya yang tidak di ubah genetiknya? SHAKLEE menggunakan SOYA YANG TIDAK DIUBAH GENETIK. dan telah dijalankan beribu kajian ke atas SOYA yg tdak diubah genetiknya.. mmg x mendatangkan mudarat..


sy sertakan sekali hadis sahih tentang kewajipan mencari makanan yang halal dan baik,

Diriwayatkan dari Abu Hurairah z, Rasulullah bersabda:

إِنَّ اللهَ طَيِّبٌ لاَ يَقْبَلُ إِلاَّ طَيِّبًا وَإِنَّ اللهَ أَمَرَ الْمُؤْمِنِينَ بِمَا أَمَرَ بِهِ الْمُرْسَلِينَ فَقَالَ: {ﮡ ﮢ ﮣ ﮤ ﮥ ﮦ ﮧﮨ ﮩ ﮪ ﮫ ﮬ } وَقَالَ: {ﭽ ﭾ ﭿ ﮀ ﮁ ﮂ ﮃ ﮄ} ثُمَّ ذَكَرَ الرَّجُلَ يُطِيلُ السَّفَرَ أَشْعَثَ أَغْبَرَ يَمُدُّ يَدَيْهِ إِلىَ السَّمَاءِ: يَا رَبِّ، يَا رَبِّ؛ وَمَطَعَمُهُ حَرَامٌ وَمَشْرَبُهُ حَرَامٌ وَمَلْبَسُهُ حَرَامٌ وَغُذِيَ بِالْحَرَام، فَأَنَّى يُسْتَجَابُ لِذَلِكَ

“Sesungguhnya Allah Maha Baik dan tidak menerima kecuali yang baik, dan sungguh Allah l perintahkan mukminin dengan apa yang Allah l perintahkan kepada para Rasul, maka Allah l berfirman: ‘Hai rasul-rasul, makanlah dari makanan yang baik-baik, dan kerjakanlah amal yang shalih. Sesungguhnya Aku Maha Mengetahui apa yang kamu kerjakan’ dan berfirman: ‘Hai orang-orang yang beriman, makanlah di antara rezeki yang baik-baik yang Kami berikan kepadamu.’ Lalu Nabi n menyebutkan seseorang yang melakukan perjalanan panjang, rambutnya kusut masai, tubuhnya berdebu, ia menengadahkan tangannya ke langit seraya berucap: ‘Wahai Rabbku, wahai Rabbku.’ Akan tetapi makanannya haram, minumannya haram, pakaiannya haram, disuapi gizi yang haram, bagaimana mungkin doanya terkabul?” (HR. Muslim dan At-Tirmidzi)


jadi.. tang mana lg yg boleh kita denied hukum mencari makanan halal dan baik ni? jd kepada haters yang kata produk shaklee x bgus, penyebab kanser menyebabkan bleeding, penyebab kematian..bla bla bla.. stop spreading the rumors, cari dulu kesahihan yg produk ni seperti yang anda nyatakan kemudian kita jumpa.. sy nk tgk bukti awak tu.. (sori teremo pulak petang-petang ni)... 

No comments:

Post a Comment