Monday, May 21, 2012

pErkEmbANgaN pRoJeK PeNGuRuSaN ProGraM aWaL kAnAK- KaNaK




Pada kali ini saya akan menceritakan serba sedikit mengenai perkembangan projek proposal penubuhan pusat jagaan kumpulan saya. Disini saya akan berkongsi sedikit info apa yang akan kumpulan saya lakukan dan masukkan dalam proposal itu.

Pada awal perbincangan dengan ahli kumpulan, kami mahu menubuhkan pusat jagaan kami di rumah banglo berkembar 2 tingkat di kawasan yang elit...hehehe..cadangan je kan..jd saya berusaha untuk mendapatkan pelan lantai dari seorang sahabat kakak saya...hasilnya...sy berjaya...daripada lakaran sebenar saya telah menjadikan lakaran tersebut dalam bentuk yang kumpulan kami idamkan...mesti anda tertanya - tanyakan apa betuk hasil lakaran yang saya buat...nanti saya akan sertakan sekali gambar lakaran yang dihasilkan. Ok berbalik kepada projek...

Kami mahu menubuhkan pusat jagaan yang hanya boleh menempatkan bayi dan kanak - kanak berusia 1 hinga 2 tahun sahaja. Mungkin belum pernah kita dengar pusat jagaan sebegini sebelum ini kan? Jadi ini merupakan satu cabaran kepada kumpulan saya untuk membentuk kurikulum, dan merancang pelbagai isi kandungan yang tidak dapat dikongsi..heheh...rahsia la katakan...
Kami turut berbincang yuran bulanan yang patut kami ambil daripada  ibu bapa, kesesuaian lokasi pusat jagaan, siapa target customer kami, macam - macam lagi la..hehehe..kami juga ada buat carta organisasi yang dibincang bersama puan putri afzan maria..tu gelaran beliau masa mula - mula masuk upsi..sekarang dh dapat title baru...dr. Putri afzan maria..waa...bestnye...i will be like her some day...:)

Ok berbalik pada topik kali ini.,.dalam carta organisasi yang kami buat...ada seorang penasihat, pengetua, penyelia,dan beberapa orang guru yang akan mengawasi kanak - kanak di dalam bilik yang telah ditetapkan. Tidak lupa, kami juga bercadang untuk mewujudkan jawatan tukang masak dan tukang bersih (cleaner)....

Selepas berbincang dengan dr. Kami pun membahagikan tugas untuk menerangkan apakah jenis tugas yang akan dilaksanankan mengikut jawatan - jawatan yang ditubuhkan. Semua penerangan tugas jawatan telah dilaksanakan dan akan dimasukkan ke dalam proposal kami...

Sekian...jumpa lagi..

kat bawah ni seperti yang saya mention awal - awal tadi saya sertakan sekali pelan rumah yang akan di jadikan pusat jagaan kami...nak tau aa yang akan berlaku pada perbincangan pada minggu hadapannya? ikuti kisah selanjutnya selepas ini...

gambar 1) pelan lantai bawah


                                gambar 2) pelan lantai tingkat atas (bumbung)


                                gambar 3) pelan pandangan hadapan


No comments:

Post a Comment