Friday, August 7, 2015

DIET: makan vs tak makan

assalamualaikum people!!!


ha... sekarang sy nk cerita pasal DIET. mesti ramai kaum hawa kt luar sana yg berminat nk tau pasal diet kan? hhehe.. apa yg anda faham ttg DIET? adakah lansung x makan? atau makan berasaskan protien dan menolak makan yang mempunyai karbohidrat? apa pun DIET yg tengah diamalkan anda, sila amal dengan ILMU ye.. jgn target nk kurus tp xde ilmu mcm mana nk dptkan berat badan ideal secara sihat.

pengalaman sy sblm ni.. sy ni mudah terpengaruh dengan iklan pil kurus (sblm kenal shaklee) jd masa tgh amek, kuasa Allah, Dia nk tunjuk yg pil kurus tu x bgs untuk kesihatan sy, ade bnyk berita yg timbul kt fb, berita mengatakan kematian yg terjadi akibat pengambilan pil kurus. (sama brand dgn yg saya ambil!!) serius scary gile..

tapi alhamdulillah.. masa tu sy baru telan dlm 5 6 biji.. nk kata sikit... sikit la jugak.. tp x tau la kesan 5 6 biji ni kt perut sy kan.. kemudian, sy diet ikut cara sendiri.. makan je bila lapar.. heheh... pastu bersenam (sekali sekala) punya la pemalas..

ok, kemudian sy pon malas nk diet.. hehehe... smpai lah sy bertemu dengan kekasih  hati sy.. Alfalfa... semalam (6/8/2015) berjmpa dengan bekas housemate dulu yg mana kami last berjumpa masa tahun 2013. masa berjumpa dengan dia semalam, dia kat x cam sb dh mcm kurus sikit.. ya Allah seronok x terkata.. heheh... yg sy perasan lg, double chin dh hilang.. hehehe.. seronok..

    



 berhati-hati dalam pemilihan sesuatu supplement untuk kurus.. beramal dengan ILMU tau kawan2..

sy makan, sy pakai, sy jual.. berminat PM sy, niesa 0195105089

No comments:

Post a Comment