Vitamin C shaklee vs pure orange

Assalamualaikum people!!!!

Haaa... Today I would like to speak about vitamin c Shaklee with natural vitamin c that you can get from Orange or citrus fruits. Fefeeling berspeaking kita hari ni.

Ok. Sy pernah terbaca satu post dlm fb. Mengatakan bahawa kenapa perlu ambil supplement mcm vitamin c dan sebagainya. Kan dh ada yg natural. Ambil je la trus (direct) dari buah-buahan sitrus. Sbnrnye... Sy pon begini juga dulu.. Knapa msti ambil bnda yg dh proses sedangkan boleh ambil direct dari buah.

Begini, jika kita ambil dari buah, kandungan vitamin  nya mungkin berubah dari segi komposisi. Jika kita dpt makan buah yg baru saja dipetik. Itu sudah bagus. Tp, kita kena ingat.. Bila buah tu berada di pokok. Ada satu bahagian yg x kena cahaya matahari. Jd kandungan vitamin dia x mencukupi. Kemudian, kita lihat pula dari segi pembajaan. Apa baja yg diberi kepada tanaman tu.. Kena ambil kira.

Setiap hari badan kita perlukan vitamin c. Ianya sebagai pelekat antara sel. Jika anda mengambil kolegen, digalakkan utk ambil bersama dgn vitamin c. Sebagai pengikat kolegen tu.. Haa...


Satu lg perkara yg perlu kita tahu, bdn kita akan process 100mg setiap jam. Jd, jika kita ambil sebiji oren sederhana, katakan ada 500mg vitamin c yg ada. Tp disebabkan badan kita x boleh process lebih 100mg dlm tmpoh satu jam. Jd, shaklee mengeluarkan satu formula baru, iaitu sustained release.. Sebiji vitamin c, mengandungi 500mg dan dia akan release 100mg setiap jam utk bdn kita process.

Jd, org2 yg sangat2 menjaga kulit, sy galakkan utk anda ambil vitamin c sustained release.

Sy makan, sy pakai, sy jual.


Comments

Popular Posts