Tuesday, August 4, 2015

Kelebihan Ostematrik: pemberi kalsium terbaik selepas susu ibu

assalamualaikum people!!

skrng sy nk cerita pasal second favourite sy.. ostematrix. ostematrik ni sumber kalsium yang paling baik selepas susu ibu dan produk yang saya tahu. haaha... sesetengah orang bila dia ambil kalsium, dia akan sembelit. kenapa ya? sebab, kalsium yang dia amek tu.. semata-mata kalsium sje.. xde back up minerals utk meyokong penyerapan kalsium yang optimum dalam usus.. oste ade magnesium, vitamin D..  dan beberapa lg minerals yang penting untuk mengelakkan pengamal dari mengalami sembelit..


masa kecik2 dulu, asal gosok gigi mesti berdarah. MESTI ye.. so sy ingat normal sb biasala... guna berus kan.. rupanya, kalsium x cukup dlm badan.. tu yang dok berdarah.. kadang duduk saja pon boleh berdarah... scary x??

jd lepas amek ostematrix, sy perasan yang pendarahan gusi (mcm serius je baca kan) yg saya alami sejak kecik dah menghilang.. alhamdulillah.. dengan izin Allah jugak semua ni..

selain daripada gusi berdarah, sy selalu je kena cramp kt betis.. Allah je tahu betapa sakitnya kena kejang kaki ni... org yang mengalami ja phm betapa sakitnya tuh di betis.. heheh...

tambah-tambah orang mengandung... kenapa mereka kerap kena kejang kaki? sebab, anak dalam kandungan nk membesar jugak, dan anak tu akan sedut kalsium yang ada dlm badan kita.. terutama sekali tulang... sebab tu, kalo kita tgk opah-opah kita yang melahirkan ramai anak, ketinggian dia masa muda dgn skrng ade bnyk perubahan... semakin ramai anak yang dilahirkan, semakin kurang kandungan kalsium dalam badan... waah... mcm penant je kan bunyi nye... tp jgn risau... bg yang tidak suka minum susu, boleh la replace dgn ostematrix ni...

saya makan, saya jual. niesa 01950105089


1 comment: