Kisah Menyayat Hati

Assalamualaikum people!!!

Ni percubaab pertama sy utk buat cerpen. Sy mmg minat bidang penulisan. Salah satu cabang seni yg ada. Jemput baca ya..


      Tersebutlah kisah, Nani si anak gadis yg paras rupanya biasa-biasa sahaja. Badannya berisi tidaklah seperti model. Kulitnya sawo matang tidak cerah seperti artis korea. Dia mempunyai semangat tinggi dlm mencapai apa jua impian keluarga. Impian keluarga adalah impiannya juga. Keluarganya bahagia, dia turut bahagia.

       Sedang meningkat dewasa, perasaan ingin memiliki dan di miliki berkobar-kobar. Ingin sekali dia memiliki sekeping hati milik seorang lelaki bernama Al-Amin.. Seorang lelaki yang biasa-biasa, tidak terlalu tinggi, tidak terlalu pendek.


Badannya tidaklah sasa seperti Zul Ariffin. Pekertinya sangat baik. Menghormati orang yang lebih tua, taat perintah Allah. Namun, kelemahannya ialah wanita. Pantang melihat gadis cantik, pasti ingin menegur dan bersembang.

Sehinggalah pada suatu hari, mereka bertembung dalam satu program universiti. Namun lidah Nani kelu untuk menegur. Bagi Nani tiada salah jika wanita ingin memulakan perbualan dan perhubungan. Nani menyimpan doa dan impian agar dipertemu jodoh dengan Al-Amin.

Namun begitu, halangan demi halangan muncul dalam liku-liku hidup Nani sehingga tamat belajar. Sehingga kini, Nani masih menanti cinta yang suci dari lelaki bernama Al-Amin.

Setelah tamat belajar beberapa bulan, Nani menerima tawaran kerja di sebuah syarikat swasta di bandaraya Kuala Lumpur. Lega. Akhirnya, Nani mampu membalas jasa baik ibu dan ayahnya.

Hari pertama di syarikat.... (Bersambung)

Nantikan sambungan cerita Nani dan Al-Amin ye.. Masih belum diberi tajuk.. Mana tau ada dikalangan pembaca yg boleh sumbangkan tajuk utk cerpen pertama sy yg boleh sy pertimbangkan. Hehe


Utk mendapatkan konsultasi dan maklumat produk.. Sila lah berhubung dgn sy di nombor di atas ye...

Sy makan, sy pakai, sy jual.

Comments

Popular Posts