Endrometrosis

assalamualaikum people!!

sy ade cerita sedih sikit ni.. sahabat baik sy jatuh sakit. akibat heavy bleeding... mmg dalam ketururnan keluarga beliau, dari mak smpai la ke beliau, mmg jenis turun darah banyk semasa period. so, baru2 ni, beliau di masukkan ke wad dan kena drip 3 botol air. akibat kehilangan tenaga semasa period. sblm beliau di masukkan ke wad, beliau telah mengalami cramp. (senggugut) yg teruk.. bocor. dan 5 kali menukar pad yg overnight. dapat pembaca membayangkan berapa bnyk cecair yg telah hilang dlm satu malam?

jd, keesokkannya beliau ke tmpat kerja dan mengalami muntah2. apabila dirujuk ke bahagian sakit puan, consultant tu memaksa beliau untuk di masukkan ke dalam wad dan menerima 3 botol air. hurmm.. sy dpt bayangkan kesakitan yg terpaksa ditanggung oleh sahabat sy..

pakar sakit puan itu menyarankan beliau untuk mengambil ubt hormon. atas sebab masalah ini berpunca daripada hormon.

jd para pembaca sekalian, kita sebagai wanita perlu menitik beratkan dalam hal kesihatan dalaman seperti ini. jd sekali lagi, ingin sy perkatakan mengenai GLA complex.

GLA ini amat bagus untuk wanita yang mempunyai masalah senggugut seperti sy.. kalo setiap kali datang bulan pon berjalan mcm org dalam pantang mmg dh teruk tu.. ade lg tau yg lg teruk dari sy... smpai muntah2, pitam. haih... jd, utuk itu mmg sy sarankan sgt2 GLA complex ni.. 


sy makan, sy pakai, sy jual

Comments

Popular Posts